توضیح خواستن

 

معذرت می‌خواهم (نفهمیدم مطلب)

عفوا!

متاسفم!

أسف!

اشکالی ندارد.

لامشکلة

می‌شود تکرار کنید؟

أعد من فضلک

می‌شود شمرده بگویید؟

تکلم ببطء من فضلک

لطفا بنویسید!

أکتبها من فضلک! / أکتبیها من فضلک!

من نمی‌فهم!

لا أفهم

من نمی‌دانم!

لآ أعرف!

نظری ندارم.

لاأدری

این به عربی چه می‌شود؟

ما أسمه بالعربیة؟

این چیست؟

ما هذا؟

عربی من خوب نیست.

لغتی العربیة لیست کما یجب

من باید تمرین عربی کنم.

حتاج ان اتدرب على العربیة

نگران نباش!

لاتقلق/ لا تقلقی!

 

چند عبارت دیگر

 

خوب/بد/متوسط

جید / سیء / عادی

بزرگ/کوچک

کبیر / صغیر

امروز/اکنون

الیوم / الآن

فردا/دیروز

غدا / البارحة

بله/نه

نعم / لا

بفرمایید! (دادن چیزی به کسی)

خد!

آیا دوستش داری؟

هل أعجبک؟

من خیلی دوستش دارم!

أعجبنی حقا

من گرسنه/تشنه هستم.

أنا جائع/ أنا عطشان

هنگام صبح/عصر/شب

صباحا/ مساءا/ لیلا

این/آن، اینجا/آنجا

هذا /ذلک. هنا/هناک

واقعا!

حقا!

نگاه کن!

أنظر!  أنظری!

چه؟ کجا؟

ماذا؟ أین؟

ساعت چند است؟

کم الساعة؟

ساعت ۱۰ است. ساعت هفت و نیم عصر است.

إنها العاشرة. إنها السابعة و النصف مساءا

این را بده من!

أعطنی هذه!

دوستت دارم!

أحبک

من مریض هستم.

أنا مریض.

به دکتر نیاز دارم.

أحتاج طبیبا!

 

 


منبع:

شبکه مترجمین ایران